Samen met onze klant Vanomobil, expert in allerhande motorhomes, kozen we bewust voor een aparte website voor de campervans. Die laat toe om belangrijke troeven zoals flexibiliteit, mobiliteit en budget ten volle uit te spelen en de specifieke doelgroep heel direct aan te spreken. Binnen de dynamische sfeer ligt de focus op informeren omtrent campervans en het bereiken van leads. Offerte- en brochureaanvragen genereren? Check!
Find your fit
Huren of kopen? Iedereen die een vakantie op wieltjes wil, vindt bij campervans.be z’n gading. Op de website krijg je een goed overzicht met de troeven per model. De vergelijkfunctie laat toe om de features van verschillende modellen tegen elkaar af te wegen, ideaal voor niet-kenners!
Wie een campervan wil kopen, kan filteren op merken, aantal slaapplaatsen en personen. Bij elk model staan bovendien de verschillende varianten met hun specificaties. Zo vinden globetrotters in een handomdraai de ideale campervan en is het aanvragen van een afspraak of brochure uiterst eenvoudig.
Bij het verhuuraanbod ligt de focus een tikje anders
Bij het verhuuraanbod staan vooral het aanbod en de prijzen per seizoen in de kijker. Een reservatie aanvragen gaat supervlot dankzij de buttons en het bijhorende formulier. Hit the road!
Pole position in Google met SEO optimalisatie
Campervans was als relatief nieuw begrip wel trending in Google Trends. Via een trefwoordenonderzoek bekeken we het zoekgedrag van prospects en we namen dit als basis van onze strategie. De sterke mix van SEO copywriting, technische SEO optimalisatie en linkbuilding leidt tot top 3-posities in Google voor trefwoordcombinaties zoals 'campervans', 'campervan huren', 'campervan kopen', ... Maandelijks komen zo duizenden bezoekers gratis over de virtuele vloer!
Extra boost via Google Ads
SEO en SEA (Google Ads) gaan meestal hand in hand. Gesponsorde advertenties komen boven de organische zoekresultaten, een topplekje waar niemand nee tegen zegt! Omdat mensen verschillend zoekgedrag vertonen, kan op twee paarden wedden in dit geval geen kwaad. Sommige mensen klikken op de bovenste advertenties omdat dat nu eenmaal gemakkelijk is, anderen kiezen bewust om door te scrollen naar de niet-betalende zoekresultaten.
Voor de campervans werden verschillende strategiëen bepaald. Zo stonden verkoop en verhuur, maar ook whitelabels en verschillende merken in de kijker. Beheersbare campagnes, mét meetbare resultaten. Via deze advertenties vond menig happy camper al de weg naar campervans.be én naar een onvergetelijke reiservaring!