Meer leads via een duidelijke sitestructuur én opvallende call-to-action knoppen
Enerzijds verkoopt Magis Trading tweedehands voertuigen, maar aan de andere kant zijn ze ook steeds op zoek naar interessante wagens om hun assortiment uit te breiden. Het was dus belangrijk dat elke doelgroep - of zij nu een voertuig wilt aan- of verkopen - makkelijk zijn weg doorheen de website vindt.
We voorzagen dus een duidelijke sitestructuur met daarbovenop opvallende actieknoppen, zoals bijvoorbeeld:
- Een bel- en mailknop die zowel op desktop als op mobiel op elke pagina vlot aanklikbaar zijn. Contact opnemen was nog nooit zo makkelijk!
- Chat waar Magis Trading de bezoeker vrijwel direct kan helpen in zijn of haar zoektocht naar het ideale tweedehands voertuig.
- Bij het aanbod is er een formulier per product voorzien. Een duidelijke call-to-action knop op de detailpagina van een voertuig leidt naar dat formulier.
- Een duidelijk onderscheid tussen verkoop én aankoop via een specifiek ‘verkoop jouw voertuig’-formulier.
Gebruiksvriendelijk op elk toestel, zeker op smartphone!
Alvorens we starten met het bouwen van een website, nemen we de statistieken van Google Analytics van de oude website onder de loep. Daaruit bleek dat 60% van de bezoekers de website op zijn smartphone bekeek. Het spreekt dus voor zich dat we voldoende aandacht besteed hebben aan een goede responsive uitwerking.
Zo zijn de knoppen om te bellen of mailen op mobiel steeds in beeld zonder dat ze storend werken. Binnen het aanbod kan dan weer vlot gefilterd worden dankzij de gebruiksvriendelijke filters. Bovendien zijn op de homepage meteen alle types voertuigen te zien en kan de bezoeker zo makkelijk een keuze maken.
In één oogopslag een duidelijk overzicht
Bij de aankoop van een voertuig ga je niet over één nacht ijs. Het was dus ook belangrijk om de bezoeker goed te informeren zonder dat alles overweldigend overkomt. Zo voorzagen we enkel de noodzakelijke informatie op het overzicht van het aanbod. En bij een doorklik naar een detailpagina van een voertuig krijgt de bezoeker alle informatie in één oogopslag.
Vlot en snel beheer via Craft CMS
Veel informatie aanbieden op je website betekent ook dat iemand dat allemaal in het CMS moet ingeven. Daarenboven is Magis Trading actief op een markt in beweging. Een wagen is soms nog maar net aangekocht, maar is eigenlijk ook alweer verkocht. Het snel en vlot kunnen beheren van de website was dus een absolute must. Met het Craft CMS is dit uiteraard geen enkel probleem!
Bovendien zorgt het Craft CMS ook voor een vlotte afhandeling van de inkomende leads. Magis Trading ontvangt per ingevuld formulier een e-mail, zodat ze snel kunnen handelen. En om helemaal zeker te zijn, worden de aanvragen ook netjes in het CMS opgeslagen. Zo heeft de beheerder niet alleen een goed overzicht in het aantal vragen, maar kan hij of zij - in geval van problemen met de mailbox - ook op die manier de aanvragen opvolgen.
Volledig in het nieuw: hedendaags logo en huisstijl
Niet enkel de website was aan een serieuze opfrisbeurt toe. Zo namen we ook het logo en de huisstijl stevig onder handen en het resultaat mag er zijn!
Geslaagde site met sprekende cijfers!
Aangezien Magis Trading actief is in een snel veranderende markt, wordt de belknop heel vaak aangeklikt om snel te kunnen anticiperen. Zo meldde Magis Trading dat er reeds verkopen per telefoon afgesloten werden. Daarnaast bleven de resultaten niet uit: zo zien we dat er in de eerste 3 maanden na lancering reeds 97 aanvragen binnenkwamen. Geslaagd, niet?
De restyling van zowel het logo als de website, gaf naast een beter imago, ook een positieve dynamiek binnen het bedrijf zelf. We hadden nood aan meer leads en na 3 maand kunnen we zeggen dat de nieuwe site hier zeker voor zorgt!
Carl Dejager, marketing & sales, Magis Trading