Zoals Van Der Bauwhede een krak is in complete veranda’s, zijn wij kraks in een doordachte online aanpak. Kwalitatieve leads genereren is prioriteit nummer 1, zowel via de website als via diverse marketingkanalen.
Missie kwalitatieve leads
Met de website zetten we in op het genereren van veel leads, maar bovenal ook kwalitatieve leads. Hoe we dat doen? De website is opgebouwd uit verschillende lagen met elk een eigen formulier. Ieder formulier focust op een andere type lead en vraagt dus ook een verschillende aanpak. We focussen o.a. op afspraken in de showroom, offerte- & brochureaanvragen, … en natuurlijk is er ook een contactformulier voor allerhande vragen.
Daarnaast implementeren we extra leadtechnieken en automatisatie. Een vriendelijk mailtje als uitnodiging naar de showroom twee weken na het ontvangen van de brochure? Het gebeurt volautomatisch!
Marketingplan deluxe
De doelgroep van Van Der Bauwhede is enorm breed en omvat zowel B2B- als B2C-klanten. Om elke potentiële klant op een goede manier te bereiken, rollen we een uitgebreid digitaal marketingplan uit. We plannen voor een volledig jaar en evalueren wekelijks. Kort op de bal spelen is immers een must!
In het marketingplan zit een heel arsenaal aan marketingtools vervat. Voor inbound marketing focussen we op SEO en SEA, bij outbound richten we ons o.a. op social media en e-mailmarketing.
Contentcreatie op scherp
Maandelijk schrijven wij heel wat content voor Van Der Bauwhede. Toffe blogs, mooie realisaties, interessante FAQ’s, … you name it, we write it! Schrijven doen we natuurlijk niet in het wilde weg, wel in functie van zowel zoekmachine-optimalisatie als social media.
Deze geschreven content wordt aangevuld met stijlvolle realisatievideo’s, maar bijvoorbeeld ook met fijne getuigenissen om nieuwe collega’s aan te trekken.
Eerst evalueren, daarna optimaliseren
De sterkte van de strategie? Ongetwijfeld de vlotte wisselwerking met het team van Van Der Bauwhede. Tijdens periodieke meetings overleggen we de resultaten van uitgevoerde campagnes én bespreken we die in functie van de totaalaanpak.
Op basis van bekomen feedback over de kwaliteit en kwantiteit van leads, de statistieken uit Google Analytics en de outcome van andere monitoringtools, optimaliseren wij verder via verschillende kanalen. De website en communicatie van Van Der Bauwhede zijn een ongoing story, maar absoluut eentje waar wij met veel plezier aan meeschrijven!