Golfvlaanderen.be: doeltreffende hotspot
Het uitgangspunt bij de nieuwe website van Golf Vlaanderen? Iedereen aan het golfen krijgen! Zo informeert de website de bezoeker over Golf Vlaanderen als organisatie. Daarnaast zet het de troeven van golf in de verf bij geïnteresseerden of startende golfers. En bovendien bieden ze ook ondersteuning aan golfclubs via bijkomende platformen zoals bijvoorbeeld golfinflanders.com (also made by DAS Media!).
Eén centrale plaats voor de startende en fervente golfer!
De website krijgt dagelijks heel wat verschillende bezoekers over de vloer. We namen de verschillende doelgroepen onder loep en hadden bij het ontwerp van de website oog voor elk type gebruiker:
1/ Enerzijds heb je de actieve golfers met een federatiekaart die de website raadplegen voor de wedstrijdkalender en iGolf. Deze bezoekers houden we niet nodeloos op de website, maar loodsen we zo snel mogelijk naar hun doel.
2/ Anderzijds zien we ook een instroom van informatieve bezoekers. Zij zijn op zoek naar informatie over bijvoorbeeld de golfsport, golfregels, Start To Golf, Golf in Flanders… . Voor dit type bezoekers voorzagen we een landingspagina waar men meer info kan vinden over het onderwerp.
We optimaliseerden de website voor SEO en met trots kunnen we zeggen dat Golf Vlaanderen op de toppositie prijkt in Google, voor het trefwoord ‘starten met golf’.
3/ En dan hebben we ook nog de bezoekers (spelers en clubs) die op zoek zijn naar informatie over Golf Vlaanderen zelf.
We presenteren de informatie voor elke gebruiker op een overzichtelijke manier in een aantrekkelijk ontwerp!
Een duidelijke structuur die spreekt
De website van Golf Vlaanderen bevat heel wat content die te ontdekken valt. We presenteren de belangrijkste onderdelen van de website via een hapklaar raster op de homepage. Is een andere volgorde van de blokken noodzakelijk? Of heeft een blok een andere invulling nodig? Geen probleem, want de klant kan dit zelf eenvoudig via het CMS aanpassen.
En net omdat de website zo uitgebreid is, willen we de bezoeker zo gericht mogelijk tot de gewenste informatie leiden. Maar dat allemaal ook zonder de gebruiker te overladen. De oplossing? Een hamburger menu waarbij verschillende niveaus mogelijk zijn.
Strategische plaatsing van sponsors
Golf Vlaanderen klaart de klus om Vlaanderen warm te maken voor de golfsport niet alleen. Hiervoor kan de organisatie rekenen op de steun van enkele sponsors. Het spreekt dan ook voor zich dat deze een plekje op de website verdienen! We plaatsten hen dan ook in de spotlight op enkele strategische plaatsen.
De sponsors veranderen door de jaren heen. De klant kan deze altijd zelf eenvoudig aanpassen via het CMS.