Vertrekken vanuit markt, niet langer motoren
Waar de oorspronkelijke website was opgebouwd rond de verschillende motoren, vertrekt de nieuwe website eerder vanuit de markt en doelgroep.
Voortaan kiezen bezoekers in de navigatiebalk dan ook voor een specifieke markt zoals ‘scheepsaandrijving en hulpgeneratoren’, ‘stroomopwekking op land’, ‘motoren voor tractie’ of ‘speciale toepassingen’. Daaronder vinden ze vervolgens niet alleen de bijhorende motoren, maar ook de verschillende toepassingen, nieuws, referenties… Elke markt gaat hierbij, conform de huisstijl en brochures, gepaard met een eigen kleur.
Aan elke markt of subpagina kan bovendien een aangepast formulier gekoppeld worden. Zo schakelde ABC over van een ‘motorcentrische’ website naar een ‘marktcentrische’ opgebouwde site.
Contentbuilder op maat gemaakt voor flexibel beheer
Uitgebreid én flexibel: de vereisten voor het beheer van de website waren duidelijk. Via de ontwikkeling van een op maat gemaakte contentbuilder konden we beide vlot verzekeren.
Websitebeheerders kunnen via die contentbuilder namelijk vlot dynamische pagina's aanmaken, steeds opgebouwd uit blokken met allerlei formaten en eigenschappen, en dit zonder aan de layout van de website te tornen.
Content per taal en/of land
Gezien het aanbod afhankelijk is per land of taal, biedt de website, ontwikkeld in Craft, de mogelijkheid om meerdere varianten van de content aan te bieden. Zo zijn bepaalde onderdelen (motoren, nieuws, vacatures, …) wel of niet beschikbaar in een bepaalde taal of land. De beheerder heeft hierbij ABC de volledige vrijheid in.
Performantie boven
Het resultaat? Een weldoordachte website die door de uitgebreide en complexe structuur niettemin ook gepaard gaat met een zwaardere contentstructuur.
Om te vermijden dat de nieuwe website daardoor ook maar enigszins moest inboeten aan snelheid werd er gezorgd voor:
- Een eigen webserver
- Extra performantie in de code via caching
- Uitgekiende cachinglayer