Het LISA ERP-pakket is constant in beweging: dag in, dag uit worden de functionaliteiten verder verfijnd. De huidige website van CCE barstte zo stilaan uit zijn voegen en stond in fel contrast met het moderne ERP-pakket. Het was dus hoog tijd voor een nieuwe overzichtelijke website. En zo: CCE meets DAS Media!
1/ Website die uitblinkt in helderheid en toegankelijkheid.
De website van CCE telde heel wat pagina’s en structuren. Het was voor bezoekers dan ook niet moeilijk om de weg kwijt te geraken. In dit project waren de absolute prioriteiten bijgevolg de gebruiksvriendelijkheid en het stroomlijnen van de informatie.
Daarom: first things first! We verdiepten ons met plezier in LISA om zo de structuur en informatie vorm te geven. De toegankelijkheid vertaalden we naar een eenvoudige navigatiestructuur. Verder maakten we komaf met de eindeloze menustructuur door op dieperliggende overzichtspagina’s telkens duidelijke teasers naar onderliggende pagina’s te plaatsen.
Tenslotte behielden we het design van de website eenvoudig maar stijlvol door veel witruimte en grote kleurvlakken te gebruiken.
2/ Van kop tot teen geoptimaliseerd voor zoekmachines
CCE werkte de afgelopen jaren hard aan hun LISA ERP. Op hun website wilde men natuurlijk zoveel mogelijk informatie meegeven aan de bezoekers. Zo waren de pagina’s enerzijds heel compleet op vlak van toelichting. Maar langs de andere kant was het ook nogal overweldigend voor de bezoeker. Je wist eigenlijk niet zo goed waar je moest beginnen te lezen.
In samenspraak met de klant kozen we ervoor om een nieuwe start met de webcopy te maken. En omdat de toegankelijkheid van de website hoog op het to do lijstje stond, leek het ons meteen ook hét uitgelezen moment om even stil te staan bij hoe een potentiële klant op zoek gaat naar een ERP-pakket. De belangrijkste pagina’s optimaliseerden we voor zoekmachines, zodat iedereen vlot de weg naar de nieuwe website van CCE kan vinden.
3/ LISA in actie
Ook de referenties van CCE mochten niet op de nieuwe website ontbreken. Want geef toe, wat is nog altijd dé allerbeste reclame voor een product of dienst? Zij die je eerder voorgingen natuurlijk!
Dankzij onze contentbuilder kan de klant op een duidelijke en makkelijke manier referenties aan hun website toevoegen!
4/ CCE zoekt nieuwe blijmakers!
Elk bedrijf heeft als doel om steeds sneller én efficiënter te werken en toevallig komt het LISA ERP-pakket daar handig bij kijken. CCE laat bedrijven groeien door hun bedrijfsprocessen optimaal te beheersen, zonder dat daarvoor extra resources nodig zijn. ERP-pakketten zijn dus hot. CCE zoekt bijgevolg volk, véél volk!
Zo bevat de nieuwe website een uitnodigende én sfeervolle employer branding module waarbij CCE in de huid kruipt van hun toekomstige werknemers. Ze laten sollicitanten er kennis maken met hun toekomstige collega’s en klanten. Zo kan de sollicitant de sfeer van het huis al even opsnuiven. Toch veel authentieker dan een klassieke vacature waarmee je eigenlijk volledig in het duister tast, niet? ;-)
5/ Een op maat gemaakte event module
De klant kan via het Craft CMS zelf ook evenementen aanmaken waarop bezoekers zich kunnen inschrijven. We voorzagen hiervoor enkele event types (bijvoorbeeld: webinar, workshop, beurs…) die het voor de klant eenvoudig maken om het juiste inschrijfformulier bij het juiste event te tonen. Daarnaast kan de klant ook bepalen hoeveel personen er zich kunnen inschrijven voor een evenement.
Bovendien voorzagen we dat een bezoeker meerdere personen op hetzelfde moment kan inschrijven. Die extra personen worden meteen mee ingecalculeerd bij het maximum aantal inschrijvingen voor het event. Gebruiksvriendelijkheid troef!
De beheerder kan per event ook de inschrijvingen raadplegen of eventueel schrappen.